Agencje reklamowe muszą dzisiaj działać na wielu bardzo różnych płaszczyznach, jeżeli chcą osiągnąć sukces i zapewnić odpowiednią widoczność produktów i usług swoich klientów. Trudno dziś tak naprawdę zaistnieć wśród bardzo dużej konkurencji bez odpowiednio dobranej strategii marketingowej, którą uda się w dodatku zrealizować w taki sposób aby przyciągnąć do danej marki czy danego produktu możliwie jak największą grupę klientów.
Nowoczesna agencja reklamowa stara się więc doradzać swoim klientom na szereg bardzo różnych sposobów. Kluczem do sukcesu jest dzisiaj działanie poprzez bardzo różne kanały reklamowe. Jest bardzo wiele sposobów dotarcia do potencjalnego odbiorcy konkretnej usługi i zawsze musimy zadać sobie pytanie jaka droga najszybciej i najtaniej doprowadzi nas do celu w tym konkretnym przypadku. Bardzo istotny będzie oczywiście budżet jaki mamy przeznaczony na marketing internetowy oraz na reklamę w sieciach społecznościowych. Reklama internetowa pozwala bardzo dokładnie sprecyzować wymagania stawiane odbiorcom takiego przekazu reklamowego a co za tym idzie wystarczająco efektywnie zawęzić potencjalną grupę odbiorców do osób, wśród których zwrot z inwestycji na reklamę może okazać się najwyższy.
Poprawnie przeprowadzony marketing internetowy opiera się głównie na współczynniku konwersji – wskaźniku efektywności dzięki któremu agencja reklamowa jest w stanie zmierzyć swoje działania oraz oceniać ich efektywność stosunku do wyłożonych na daną akcję promocyjną czy reklamową środków. Tylko w taki sposób jesteśmy bowiem w stanie prowadzić długofalowe i racjonalne działania.